Klachten & garantie
Ik heb een klacht over mijn bestelling, waar kan ik die heen sturen?
We vinden het heel jammer dat je niet tevreden bent over je bestelling en we willen je graag helpen. Stuur ons even een mailtje op info@junofires.nl en we komen altijd tot een oplossing!
Mijn bestelling is kapot aangekomen. Wat moet ik nu doen?
Dat is heel vervelend! Stuur ons dan zo snel mogelijk na ontvangst - uiterlijk binnen een week - een mailtje en foto van de beschadiging. Dan zorgen we ervoor dat je zo snel mogelijk een nieuw product ontvangt.
Ik heb niet alle producten ontvangen die ik heb besteld. Wat nu?
Dat is heel vervelend! Stuur ons een mail naar info@junofires.nl met een foto van de inhoud van de doos en we zorgen dat het missende item zo snel mogelijk naar je toe komt!
Als ik de kaarsen toch niet mooi vindt, mag ik ze dan retour sturen?
Als je de kaarsen hebt ontvangen en je bent niet tevreden, dan mag je ze binnen 14 dagen retour melden. Retourkosten zijn voor eigen rekening. Het is belangrijk dat je ons laat weten dat je een retour stuurt, zodat wij die ook in ontvangst kunnen nemen. Na melding heb je nog 14 dagen de tijd om je items retour te sturen. Als je geen melding doet van de retour en/of niet op tijd terugsturen hoeven wij het aankoopbedrag niet terug te storten.
Hoe lang geldt er garantie op de kaarsen?
Er is vanaf de besteldatum een jaar garantie op de technische aspecten van de kaarsen.
Wat valt er onder de garantie?
Alle technische aspecten vallen onder de garantie. Zoals de timer en het vlammetje. Die moeten het goed. Ook moet de kaars er netjes uitzien en geen beschadigingen hebben. Dit valt allemaal onder de garantie.
Onder de garantie valt niet het beschadigingen en/of defecten die door jouw toedoen zijn ontstaan, zoals bijvoorbeeld het vallen van een kaars en/of het smelten en verkleuren van kaarsen.
Kunnen de kaarsen breken?
Ja, de kaarsen kunnen breken. Ze zijn van dezelfde wax gemaakt als echte kaarsen. Dus als ze te hard vallen of verkeerd terecht komen dan kan er een scheur in het wax komen. Aan de binnenkant van de kaars zit een versteviging voor de draad naar het lampje, waardoor de kaars niet snel door midden zal breken. Je ontvangt hiervoor geen geld terug of een nieuw product.
Kunnen de kaarsen smelten?
Ja, de kaarsen kunnen smelten. Ze zijn van hetzelfde materiaal gemaakt als echte kaarsen. Dus als het te warm wordt kunnen de kaarsen smelten. Zorg er daarom voor als de zon fel schijnt dat je ze niet in het raam zet of buiten in de tuin, want als het te warm wordt kunnen de kaarsen smelten. Je ontvangt hiervoor geen geld terug of een nieuw product, want dit valt niet onder de garantie.
Kunnen de kaarsen verkleuren?
Ja, door zonlicht kunnen de kaarsen verkleuren. Dit geldt voor het vlammetje en de kaars zelf. Zorg er daarom voor als de zon fel schijnt dat je ze niet in het raam zet of buiten in de tuin, want als het te warm wordt kunnen de kaarsen smelten. Het verkleuren van het vlammetje kan ook plaatsvinden door zonlicht in de koudere maanden. Je ontvangt hiervoor geen geld terug of een nieuw product, want dit valt niet onder de garantie.
Voor de buiten kaarsen geldt dat ook het vlammetje door het zonlicht kan verkleuren. Dit valt niet onder de garantie.
Ik heb buiten kaarsen in de regen laten staan en nu doen ze het niet meer. Wat kan ik doen?
Buiten kaarsen zijn gemaakt van plastic en hebben een extra bescherming bij de batterij (een andere afsluiting). Hierdoor zijn ze beter bestand tegen verkleuring en de weerelementen. Ze zijn echter niet 100% waterdicht en hebben een IP-waarde 44. Het advies is om ze met veel regen en/of slecht weer binnen / droog te zetten. Door water kunnen de kaarsen beschadigen. Dit valt niet onder de garantie.
Ik heb vorig jaar beige kaarsen gekocht en nu weer, maar er ze verschillen van kleur. Krijg ik nu mijn geld terug of een vervangend artikel?
Sinds medio december 2022 hebben we beige kaarsen van ons eigen JUNO merk in het assoirtment. Tijdens de overgangsperiode verkopen we twee soorten beige swirl kaarsen. Bij je bestelling houden we daar altijd rekening mee en zorgen we dat je alles in dezelfde kleur krijgt. Helaas kunnen we met vorige bestellingen geen rekening houden. Het kan dus zijn dat er kleurverschil is. Helaas kunnen we je oude bestelling niet vervangen door de nieuwe items, omdat je op dat moment het beschikbare product hebt binnengekregen. Je nieuwe bestelling kun je natuurlijk wel retourneren, mits binnen de retourtermijn. Mocht je voor het plaatsen van je bestelling twijfelen of vragen hebben, dan mag je altijd mailen naar info@junofires.nl. We vinden de situatie ook vervelend, maar dit is helaas niet te voorkomen met vernieuwing en verbetering van de producten. Daarom informeren we je hier ook over.
Ik heb vorig jaar zwarte swirl dinerkaarsen besteld. Nu bestel ik ze weer en ze zijn heel anders. Wat nu?
De zwarte swirl dinerkaarsen hebben een nieuw en verbeterd design. Het klopt dus dat ze er anders uitzien dan de ‘2022 versie’. Mocht je niet blij zijn met de nieuwe swirls, dan mag je die uiteraard binnen de retourtermijn retourneren. Het is helaas niet mogelijk om de ‘2022 versie’ om te ruilen voor de nieuwe zwarte swirls. Je hebt in je bestelling van 2022 de op dat moment beschikbare producten ontvangen. Dat ze nu een nieuw design hebben betekent niet dat je recht hebt op vervangen van het andere product. Mocht je voor je bestelling vragen hebben over de zwarte swirls, stuur dan even een mailtje naar info@junofires.nl.